24 Mayıs 2016 Salı

SUSAMLI KURABİYE




Herkese iyi akşamlar efendim. Bizim evde çay veya kahve pek boş içilemiyor. Bu yüzden de evde mutlaka bir şeyler bulundurmaya çalışıyorum.Kek, kurabiye veya poğaça. Yapıp masanın üzerine koyuyorum. Eşim işe giderken, oğlum da okula giderken bir bardak çay ile yiyorlar. Ama ben de masamın üzerindeki kutunun boş durmasını sevmiyorum. Ani gelen misafir içinde iyi oluyor. 

Sizlerde de oluyor mu acaba zaman zaman mutfağa girip bir kaç çeşit pasta yapıp çıktığınız. Benim oluyor. Hatta ev halkı coştun gene derler :)) Fırın ısınmışken şunu da yapayım bunu da yapayım diye.
Yine böyle bir akşamda minik tuzlu kurabiyenin arkasından bu kurabiyeleri de yaptım.
Tarifini Sevgili Cafe Portakal Bahar'dan aldım. Nefis kıyır kıyır bir kurabiye oldu. Tam benlik yani. Çayımıza harika bir eşlikçi.
Tarifte hiç bir değişiklik yapmadım. Olduğu gibi yaptım.
Denemeniz dileği ile afiyetler olsun






MALZEMELER
  • 125 GR MARGARİN (ODA ISISINDA)
  • YARIM SU BARDAĞI SIVI YAĞ
  • 1 TÜRK KAHVESİ FİNCANI BUĞDAY NİŞASTASI
  • 1 YUMURTA SARISI (BEYAZI ÜZERİ İÇİN AYRILACAK)
  • YARIM SU BARDAĞI PUDRAŞEKERİ
  • 1 PAKET VANİLYA
  • YARIM PAKET KABARTMA TOZU
  • 3 SU BARDAĞI UN

ÜZERİ İÇİN 1 YUMURTA BEYAZI VE 1 KASE KAVRULMUŞ SUSAM

YAPILIŞI
  • Öncelikle 1 kase susamı devamlı karıştırarak kavurun ve soğuması için kenara alın
  • Derin bir kaba  margarin,pudra şekeri ve yumurta sarısını alın ve yoğurun.
  • İçerisine sıvı yağ,vanilya,kabartma tozu ve nişastayı ekleyip kontrollü olarak un ilavesi ile
  • yumuşak bir hamur hazırlayın
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar  koparıp yuvarlayın.
  • Önce yumurta akına sonrada her yerini susama bulayarak yağlı kağıt serili tepsiye dizin ve 
  • 170 dereceli fırında hafif kızarana kadar pişirin.

Hiç yorum yok: